DILEMA CEAIULUI VERDE

De câţiva ani încoace, de când metabolismul meu a luat-o pe arătură, am o spaimă teribilă de cântar. De câte ori urc pe el, mă aştept să-mi spună să nu ne urcăm doi deodată. Zilele trecute, constat că trebuie să iau măsuri, pentru ca măcar două kilograme să dau jos. Deja am experienţă, cu un ceai verde pe zi şi cu autosugestie cât cuprinde, reuşesc să mă restabilesc. La întoarcerea de la serviciu, mă opresc la o farmacie din cartier şi claxonez ca o sirenă în port. Farmacistele mă cunosc, dar de data aceasta nu iese nimeni să ma întrebe de sănătate.

“Mişcă-ţi curul, Crina, că de aia urlă cântarul când te vede”, încep eu cu “autosugestia”. “Hai, Crina, hai, că de cand te-ai domnit cu maşină nu ridici decât pixul, ştampila şi mouse-ul, şi când mergi parc-ai veni”, îmi dau imbold la mişcare. Intru în farmacie şi, ca orice handicapat care se respectă, sfidez rândul de oameni şi mă duc glonţ (mă credeţi?) la farmaciste. Drăguţe cum le ştiu, mă întreabă cu ce să mă servească.

– Ceai verde aveţi? întreb eu, deşi ştiam că au.

            Una dintre farmaciste merge în depozit să aduca, timp în care eu specific cu voce tare că doresc “antiadipos”.

            – Doamna Crina, dar dv. nu sunteţi grasă, constată farmacista cu care încep o conversaţie-fulger. Oamenii de la coadă ascultă tăcuţi pledoaria mea.

            – Nu sunt grasă, dar, vedeţi dv., mi se depune un strat adipos pe coapse, pe picioare şi sunt aşa de grele că abia le duc. Picioarele astea le am doar aşa, ca să am inventarul corporal complet, glumesc eu a pagubă. De când cu deplasatul meu modern, bicepşii, tricepşii şi sternocleidomastoidienii mei sunt varză, aşa că nu mai pot duce nici măcar două kilograme în plus şi mă mişc tot mai greu…

O tânără de lângă mine strigă la farmacista din depozit:

            – Şi eu doresc o cutie de ceai verde, tot antiadipos.

            Apoi către mine:

            – Şi pe bunica o dor picioarele.

            Nu înţeleg nimic, nu ştiu că face legătura cu ceaiul verde. Îi zâmbesc tâmp, încercând să o fac să înţeleagă că nu eu sunt farmacista.

            Un bărbat iese din rând şi se apleacă la urechea mea:

            – Doamnă, e bun şi pentru alte dureri sau numai pentru picioare?

            – Ce?? întreb eu, încurcată.

            – Ceaiu’ ăla, continuă el întrebător.

            O femeie îmbrăcată cu haine oşeneşti şi cu sacoşă de rafie pe un umăr se apropie şi-mi spune că soacrei sale i se umflă picioarele.

           – Oare antiadiposul ăla nu o va ajuta să elimine apa?

            Mă uit cruciş la ei, nu înţeleg o iotă din ce mă întreabă. În murmurul care a pus stăpânire pe farmacie, eu nu auzeam decât ceai, durere, picioare şi apă. Nu ştiam că despre ceaiul meu verde este vorba. O aud pe farmacistă că bate cu pixul în tejghea, ceea ce mi-a adus aminte de tovarăşa Kati, profa de muzică din anii-mi de pruncie, care bătea cu diapazonul în catedră ca să ne reducă la tăcere.

            – Ceaiul verde este de slăbit, nu pentru dureri, spune ferm farmacista.

            Îndreptându-mă spre uşă, aud că unii oameni nu sunt convinşi de spusele farmacistei. Rândul era destul de pestriţ: unii zâmbeau îngăduitor, alţii râdeau de-a binelea, alţii păreau revoltaţi.

            – De slăbit pe dracu’, doamna nu e grasă şi i-a dat ceai de slăbit.

            – Doamna o zis că nu poate mere, pentru acee ii traba ceaiu’, se aude încă o voce.

Râzând, îi bag în ceaţă şi mai mult:

            – Cu ajutorul ceaiului verde cresc picioare noi… şi părul de pe picioare!

Autor: clipederaidiniadulmeu

Cred în puterea mâinilor mele,a sufletului curat şi a iubirii aproapelui. Cred în curaj şi verticalitate,în zâmbet, în sinceritate şi devotament, în ajutor, în compasiune şi omenie. Si da, cred cu tărie în puterea minţii mele.

2 gânduri despre „DILEMA CEAIULUI VERDE”

Lasă un răspuns

