POEZII

RĂZBUNAREA ULMULUI

Cândva, de mult, în anii-mi de pruncie,

În funduri de grădini, crescut în locul morii,

Traia un ulm bătrân, născut pentru vecie,

Bunica-i ştia vârsta venită din istorii.

Coroana-i era ştirbă, lovită de un trăsnet

Şi trunchiul strâmb, saracul, dar sănătos în vână

Se înălţa spre cer, schiţând parcă un răcnet

Că nu e crescut drept şi stă greu într-o rână.

La umbra lui bunica se odihnea mereu

Când spicuia la grâu, gândind la hrana mea

Şi munca-i era tihnă, povara eram eu,

Că n-o lăsam să plece făr’ să mă ia cu ea.

Mă adormea în iarbă şi-apoi cu fruntea sumbră

Mai spicuia cu gândul la-l pâinii moale miez,

Venea să-şi tragă suflul la răcoroasa umbră,

Şoptind un «Tatăl Nostru», din suflet şi un «Crez».

Aşa făcea tot satul, venind la muncă vara,

Se odihneau ţăranii la umbra dată-n dar,

Munceau din greu săracii, din zori şi până seara,

Dar găseau uşurare sub ulm, ca la altar.

Doar unul n-avu loc de ulm şi, vrând avere,

Îl doborâ-ntr-o zi, că-i încurca aratul,

Îl duse-n curtea sa şi îl facu surcele.

Nu s-a gândit o clipă c-a sărăcit tot satul.

Rămasa buturugă se prinse-n rădăcini,

Nu se lăsa zdrobită şi se-ngropa-n pământ

Şi-n loc de umbră ulmul se tranformă în spini

Iar omul sărăceşte în loc să ia avânt.

Un loc cât umbra ulmului stă astăzi nelucrat,

Ţesut de spini şi serpii aici îşi fac cuibare,

Doar hribe roşii râd, chemând la un păcat.

De ce pentru un om plăteşte satul oare?

Aşa-L voi întreba pe DUMNEZEU mereu,

Că bun amic mi-a fost în frageda-mi pruncie.

Sub ulmul generos m-am odihnit şi eu

Şi amintirea lui mie-n minte încă vie.

Deunăzi am mai fost în sat uitat de lume

Şi-am aruncat privirea pierdută spre apus,

Uimită am rămas cum nici nu pot a spune,

Mă saluta-o crenguţă de ulm crescută-n sus.

4 gânduri despre „RĂZBUNAREA ULMULUI

Lasă un răspuns

