POEZII

SUPREMUL SACRIFICIU

Tu te zideşti în mine, măicuţă iubitoare,

Ca Ana lui Manole şi nu regreţi nimic.

Şi mori cu zile, maică, un pic câte un pic,

Deşi îţi pui speranţe în vremuri noi sub soare.

Îţi dai şi trup şi suflet, rugându-te la sfinţi

Ca viaţa mea să fie mai bună zi de zi.

Te pocăieşti, măicuţă, curată tu să fii,

Mă lauzi la vecine, deşi tu ştii că minţi.

În pâinea de pe masă, în haina de pe mine,

Îţi simt sudoarea, maică, în suflet şi în trup.

Aş vrea din pieptul fraged şi inima s-o rup,

Să ţi-o ofer, măicuţă, pentru a-ţi fi mai bine.

Nu mă simt demnă, maică, de tot ce tu imi dai,

Nu am putere-n mine cât ştiu că ce am eu

Tu mi le-ai dat, măicuţă şi imi vei da mereu

Şi îmi aduci în viaţă tot binele din rai!

Te spovedeşti la preot, să fii fără păcat

Şi-arunci răul din tine, să fii mereu curată,

Să nu sufăr, măicuţă, din vina-ţi niciodată,

Dar niciun rău, măicuţă, tu n-ai de aruncat.

Curată eşti tu, mamă, ca florile de crin,

Emani în juru-ţi, mamă, parfum dulceag de floare.

Când te privesc, în juru-mi tot sufletul mă doare,

Ştiind că viaţa-ntreagă ţi-a fost numai un chin.

Opreşte-te, măicuţă! Trăieşte pentru tine!

Vreau mâna-ţi delicată s-o odihnesti puţin.

Transformă-n zâmbet, mamă, pe rând orice suspin

Şi fii tânară, mamă, în veci, doar pentru mine.

Lasă un răspuns

