POEZII

DĂSCĂLIŢA MEA

Dacă mama mi-a dat viaţă şi suflet mi-a dat DUMNEZEU,

Învatatoarea m-a-nvăţat să ştiu ce-i bun şi ce e rău.

Şi dacă mama m-a-nvăţat duios cuvinte să rostesc,

Învăţătoarea m-a-nvăţat limba să ştiu s-o preţuiesc.

Şi dacă mama m-a-nvăţat cuvântul mamă să îl ştiu,

Învăţătoarea m-a-nvăţat să-l şi rostesc, dar să-l şi scriu.

Şi dacă primii paşi în viaţă tot mama m-a-nvăţat să-i fac,

Tu drum în viaţă mi-ai croit cu-ncredere pe el să calc.

Şi dacă mama m-a iubit şi m-a-nvăţat să şi iubesc,

Învăţătoarea m-a-nvăţat iubire să şi dăruiesc.

Şi dacă mama mi-a-ntins mana, m-a sprijinit, m-a ajutat,

Învăţătoarea m-a-nvăţat că şi-a mea mâna e de dat.

Şi dacă mama-a plâns cândva când greul vieţii-o apăsa,

Învăţătoarea m-a ajutat să înţeleg povara sa.

 

Cu ochii limpezi de icoană, cu faţa dârză mai mereu,

Priveşti spre generaţii parcă uitând de tine şi de greu.

Cu mâna-ntinsă doar să dai, sau să arăţi spre învăţare,

Tu nu te plângi nici că ţi-e greu şi nici că sufletul te doare.

Dulcea povară a-nţelepciunii o-mparţi cu grijă, părinteşte.

Ce-i curios? Ca nu prea scade, ci-ntruna-ntruna tot mai creşte.

Te gârboveşte-nţelepciunea şi-n loc să ai faţa crispată,

Nu-mbătrâneşti, ci eşti senină, mai tânără ca niciodată.

Nu orice mamă-i dăscaliţă, oricat de multe poate şti

Dar orice dăscăliţa-n lume o mamă bună poate fi.

 

 

 

8 gânduri despre „DĂSCĂLIŢA MEA

  1. Eu nu am simţit prea mult căldura asta, am avut învăţător şi era cam prea dur pentru ceea ce ştiam eu din poveşti sau poezii despre blândeţea unei dăscăliţe. Eram, în schimb, invidioasă pe elevii mamei mele.
    Frumoase versuri!

    Apreciază

Lasă un răspuns

