IMPRESII DIN CONCEDIU 2016

Încerc să-mi setez în creier buna dispoziţie de concediu , de vacanţa, de relaxare şi nu-mi iese. Nu-mi iese şi pace!!! Cred că mă ajută să simt această lehamite de ducă,  experienţa anilor trecuţi când am mai fost plecată într-o staţiune balneară de unde m-am întors cu gust amar, cu o stare emoţională plumbuită de tot ce am întalnit.

În statiunile în care merg pensionarii pentru tratament, acolo unde voi încerca şi eu să-mi tratez unicul junghi din suflet, vezi tristeţe, neputinţa, drămuirea banilor, înghesuială atât în baza de tratament cât şi la masă. Şi cu toate acestea oamenii se consolează cu „ce bine doamnă, am saisprezece zile gratuite” în care încearcă fiecare să-şi adune sufletul făcut puzzle… că viaţa merge înainte.

 

PRIMA ZI

Sunt în concediu, adică la tratament balear. În copilărie şi  apoi în adolescenţă mergeam în staţiune pentru distracţie. Pentru că aveam tot bilet de tratament, intram la cabinetul medical şi apoi în baza de tratament pentru că aşa era ritualul sau pentru că atunci mi se părea că sunt mai “cool”.

Nu-i vedeam rostul, dar mă conformam cu stoicism programului, pentru că acolo oamenii stăteau grămada şi-mi găseam mai uşor prieteni, ba îmi plăcea câte un student la medicină, practicant în baza de tratament, şi nu ratam ocazia de a-l mai vedea o dată. După mintea mea de-acum (rămasă încă necoaptă), motivele care m-au împins spre o staţiune balneara nu s-au prea schimbat, doar că nu mai mă atrage nici un chip din grămada din baza de tratament şi niciun student practicant nu-mi mai trezeşte fantezii. Sunt sigură că nici eu grămezii nu-i spun nimic şi nici studentului practicant nu-i provoc dorinţa de a mă revedea maine.

Ieri, aşteptam la medicul curant şi urmăream cum îşi prioritizează oamenii “baiurile”.  Unii îşi vor trata genunchii, lăsând pe anul viitor umerii, alţii coloana, amânând şoldul pe altă dată.

Mi-am făcut şi eu inventarul junghiurilor, mulţumindu-i cerului că nu trebuie amânate, pentru că biletul de tratament nu suportă decât trei proceduri. Mi-am găsit două junghiuri mari şi late şi astăzi m-am prezentat cu ele în baza de tratament.

Prima experienţă la cadă. Prima întrebare a doamnei care mi-a preluat fişa:

– Aveti insotitor?

Pentru a nu ştiu câta oară mi s-a ridicat părul pe ceafă când mi s-a pus această întrebare. În Romania s-a trecut dintr-o extremă în cealaltă. Dacă în copilărie nu mă accepta nicăieri însoţita de un aparţinător, acum nimeni nu mai stă de vorbă cu mine dacă nu am însoţitor.

I-am dat de înţeles că sunt multe lucruri pe care nu le pot face, dar sunt şi multe altele de la care nu mă dau în lături le fac.

Cred că vor trece câteva decenii până oamenii vor privi persoana cu dizabilităţi cu respect şi înţelegere. Poate că ar fi bine dacă noi cei cu dizabilităţi grave am lupta pentru demnitate şi onoare. Însoţitorul trebuie să răspundă chemărilor noastre, să fie prezent când noi îi cerem serviciile şi să nu permitem nimănui sa-i dea ordine, să execute acţiuni ce ţin de fişa postului angajatului instiuţiei în care suntem pacienţi.

 

ZIUA A DOUA

Astăzi m-am trezit cu dureri de cap. Le pun pe seama spondilozei cervicale pe care mi-au bâzâit-o ieri cu primele proceduri de tratament. Nu mă las eu unei dureri de cap. Dă-o-ncolo… eu să fiu sănătoasă!

Mă prezint din nou la baie, la cadă, unde doamna care dorea ieri să-l vadă pe misteriosul meu însoţitor, părea fericită că mă vede.

În gândul meu: “ce puţin îi trebuie doamnei să fie fericită!”.

Îmi zâmbeşte şi mă invită în cabina cu numărul doi, sfidând prezenţa “grămezii” din sala de aşteptare. Dezinfectând cada ,mă felicită pentru nu ştiu ce, pentru că zgomotul apei ce se auzea din toate cabinele, era asurzitor. Zămbesc pentru că zâmbetul e cel mai bun răspuns.

Mă mut în faţa altei uşi şi mă aşez în poziţie de aşteptare. Curenţi diadinamici…..este procedură de care nu scap din copilărie şi pe care o urăsc. Aştept cuminte şi ascult.

Aici aflu cele mai eficiente informaţii din domeniul dizabilităţii. Sunt toată ochi şi urechi.

La asociaţie am un Birou de consiliere unde vin oameni pentru a cere ajutor în a-şi rezolva diferite probleme legate de dizabilitate şi trebuie să bubui de informaţie. Ascult! Şi aflu multe , multe …de nu-mi vine să cred: cum să obtii gradul unu cu însoţitor şi să nu dai greş, cum să duci nu ştiu ce hârtie de la recepţia hotelului ca să primeşti de la CARP ( CAR a pensionarilor) cincizeci de lei, ajutor, că ai fost la tratament, cum să obţii medicamente gratuite şi că este mult de umblat dar merită

Se deschide uşa şi nişte ochi albaştrii-verzi-gri se pironesc pe mine.

Intuiesc gândul doamnei: “asta e făcuta, săraca, praf”. Continui cu gândul meu…”DE STELE”!!  Vedeţi ce impresie bună am despre mine?

Mi se adresează cu un zâmbet forţat de profesionist:

– Ce tratăm?

În gândul meu: RIDURILE! Îi arăt unde mi s-a instalat un junghi şi o rog să-l stârpească din rădăcină.

Evrika! I-am smuls un zâmbet larg plin de sinceritate şi simpatie.

Săpând cu diadinamici după junghiul meu îmi spune că puţini pacienţi are care au chef de glume.

O cred sincer. După discuţiile din faţa uşii, cine ar mai avea chef de glume?!

 

Autor: clipederaidiniadulmeu

Cred în puterea mâinilor mele,a sufletului curat şi a iubirii aproapelui. Cred în curaj şi verticalitate,în zâmbet, în sinceritate şi devotament, în ajutor, în compasiune şi omenie. Si da, cred cu tărie în puterea minţii mele.

7 gânduri despre „IMPRESII DIN CONCEDIU 2016”

  1. Minunate scrieri, nu ma satur citindu-le si mai ales ca e si proza si poezie ❤ Sa te tina Dumnezeu sanatoasa si sa te rasplateasca ca mult bine faci unor suflete triste cum este al meu ! ❤

    Daca supar cumva cu postarile mele mai ales ca las cate o imagine pentru urare sa-mi spuneti, nu ma supar. Normal eu trebuia sa cer permisiunea. Iertati-ma !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

