IMPRESII DIN CONCEDIU 2016 (VI)

UNA DINTRE ULTIMELE ZILE

După câteva zile în care n-am avut chef nici să mor, îmi mai răman două zile din concediul făcut harcea-parcea, în care mai am tratament. Stau în cumpănă, să merg sa nu merg, să mai fac şi ultimele proceduri. Dacă mă fac bine de la ele, dacă-mi cresc picioare noi precum dinţii de lapte? Nu de alta, dar mă tem că mă vor tăia de la pensie, de la gradul de handicap si voi deveni sănătoasă si fără niciun căpătâi. Ce-o fi o fi. Merg, scărpinându-mă în ceafă.

Aştept în faţa sălii la Magnetodiaflux. Butonez telefonul a lehamite şi ascult murmurul şoptit al mulţimii de oameni ce pichetează uşa. Lângă mine, pe un scaun, o doamnă mă întreabă cât este ceasul. Îi răspund bucurându-mă că-i dau utilitate telefonului, măcar pentru atât.

Intrăm în vorbă, aflu că este mama lui Tudor,un tânăr în scaun cu rotile, frumuşel foc ,ce butona şi el un telefon, dar mult mai interesat de ceea ce făcea, decât mine. Aflu că tânărul a suferit un traumatism pe coloană, că face recuperare în Spitalul de Recuperare şi că începe procedurile de la orele unsprezece şi că ea are răgaz să şi le facă pe ale ei până atunci, aici în Muncel.

– Sunt paradită, doamnă, vai de zilele mele, de când cu accidentul lui Tudor. Ridică-l, pune-l, îmbracă-l, fă-i baie. Sunt distrusă, îmi spune ea cu năduf.

Mă uit la Tudor. Butona telefonul cu o agilitate de invidiat şi o întreb pe mamă de ce le face ea pe toate acestea dacă Tudor are măinile sănătoase?

Cu lacrimi în ochi mă asigură că până trăieşte ea, îl va servi pe Tudor. Că intră în “fişa postului de mamă” toate aceste obligaţii, că de acum înainte toată viaţa ei i-o va rezerva lui Tudor.

Nu o pot opri din înşiruirea listei cu ce-i va face ea lui Tudor şi ce nu va permite ea să i se întâmple lui Tudor. Încerc să aflu cum îi croieşte viitorul, ce va face după terminarea studiilor.

Nu ştie cum vor decurge lucrurile.  Are o fată tare deşteaptă care nu-şi va lăsa fratele, care nu va permite nimic rău pentru Tudor şi care va respecta cu strictete “fişa postului de soră”.

– Bine, insist eu, dar Tudor ce-şi doreşte să facă cu viaţa lui?

– O, doamnă, şopteşte ea. El îşi doreşte multe, dar uitaţi că nu l-am putut convinge să se focuseze pe recuperare, să renunţe la studii. E tare încăpătânat. Îşi doreşte să se căsătorească, să aibă copii, dar nu-şi dă seama că poate vine o femeie şi-şi bate joc de el. Ştiţi cum sunt tinerele din ziua de astăzi. Care îl ia pe el aşa, spuneţi dumneavoastră?!

– Poate-şi găseşte o fată aşa ca el. Dau şi eu cu bâta-n baltă de m-am stropit toată cu noroi.

– Doamne fereşte! Şunt paradită, doamnă. S-o mai ridic şi pe ea, s-o îmbrac! Lui i-ar trebui o nevastă sănătoasă care să-l ajute, să-l iubească aşa cum este.

În gândul meu: ÎI trebuie o infirmieră nu o soţie.

Nu mi-am mai spus părerea. Am obosit să stau să ascult acelaşi repertoriu al mamelor, învaţat una de la alta pe unde s-au mai perindat, cu pruncii lor, prin centrele de recuperare. Toate vorbesc la fel, toate îşi ocrotesc copiii cu preţul vieţii lor uitând că aceştia vor ajunge maturi şi vor rămâne nişte neajutoraţi aşa cum sunt acum.

Tudor butona pe telefon, zâmbea concentrat pe ce făcea acolo, nu ne băga în seamă.

Mama lui vorbea despre el ca despre un obiect .

Dintr-o dată femeia se întoarce spre mine:

– Cu cine sunteti doamnă?

– Singură, îi răspund. Am venit cu o colegă de birou dar face şi ea tratamentul ei.

Pentru că mă privea întrebător îi spun:

– Eu am crescut ca o buruiană, doamnă, liberă pe destinul meu.

 

Autor: clipederaidiniadulmeu

Cred în puterea mâinilor mele,a sufletului curat şi a iubirii aproapelui. Cred în curaj şi verticalitate,în zâmbet, în sinceritate şi devotament, în ajutor, în compasiune şi omenie. Si da, cred cu tărie în puterea minţii mele.

2 gânduri despre „IMPRESII DIN CONCEDIU 2016 (VI)”

Lasă un răspuns

