NU TE TEME!

Ori de câte ori plec într-o plimbare mai lungă singură se naşte rumoare în jurul meu. Acest “singură” îi face pe cei dragi să nutrească o oarecare teamă: “mama asta nu e cu toate ţiglele pe acoperiş” gândesc probabil copiii; “nebuna asta iar o ia pe arătură“ şuşotesc poate prietenii; “zurlia asta iar merge pe coclauri” bârfesc vecinii pe la colţuri iar duşmanii, că am şi de ăştia, cred că fac bube când aud că iar îmi iau coada pe spinare şi plec.

Dacă pe duşmani îi asigur că voi face tocmai ce nu doresc, celor dragi mie le spun să nu se teamă.

Ştiaţi că îndemnul “nu te teme” apare în Biblie de 365 de ori? Pentru fiecare zi din an avem un dumnezeiesc “nu te teme”.

Când eram eleva la liceu, noi colegii obişnuiam să luăm carţi de la biblioteca şcolii şi pentru că nu ni le împrumutau pe termen lung, citeam simultan o carte doi sau trei colegi. Unul ţinea cartea şi ,călare unii peste alţii, citeam iar fila se întorcea atunci când toţi reuşeau să citească şi ultimul rând.

La o oră de Limba Rusă, profesorul nostru a întarziat şi crezând că nu mai vine ne-am apucat de citit. Captaţi de subiectul carţii nu am observat cand profesorul a intrat în clasă.

Domnul profesor Ciorogar era un bărbat cu o prestantă uimitoare, înalt, semeţ ca o stâncă, cu părul grizonat, cu o ţinută ireproşabilă de pedagog , rafinat ca domnul Pascalopol din Enigma Otiliei, a zâmbit în colţul buzei şi ne-a întrebat, mai mult şoptit de parcă dorea să nu ne sperie.

– Ce citiţi?

Desigur, prima reacţie a noastră a fost să ne împrăştiem ca potârnichile, dar domnul profesor ne-a îndemnat să ne terminăm linistiţi fila pe care o începuserăm şi apoi încet să ne retragem la locurile noastre. Nu reţin ce carte citeam atunci dar nu pot să uit că domnul profesor ne-a sugerat să citim şi Biblia dacă dorim să fim deştepţi.

De la el am aflat de unde îi vine bibliotecii numele.

Eu, fată conştiincioasă, am citit Biblia din scoarţă în scoarţă. Am citit-o!!! După aceea nu am fost mai deşteaptă nici pe departe, dar am rămas cu câteva versete după care mă ghidez în viaţă: “Nu vă îngrijiţi de ziua de mâine, căci ziua de mâine se va îngriji de ale sale. Ajunge zilei răutatea ei”; “Soarele să nu apună peste mânia voastră”. Găsesc că cea mai completă îi profundă definiţie a iubirii este cea din Corinteni şi că cele şapte cerinţe din rugăciunea Tatăl Nostru este absolut tot ce-i putem cere universului. Mai cred că în fiecare dimineaţă cănd deschidem ochii ar trebui să ne punem ca protecţie “nu te teme-ul” fiecărei zile.

 

Autor: clipederaidiniadulmeu

Cred în puterea mâinilor mele,a sufletului curat şi a iubirii aproapelui. Cred în curaj şi verticalitate,în zâmbet, în sinceritate şi devotament, în ajutor, în compasiune şi omenie. Si da, cred cu tărie în puterea minţii mele.

15 gânduri despre „NU TE TEME!”

      1. Cu cãldura inimii ai fi înstare sã topeşti gheaţa de pe Everest. În secret sunt convinsã cã încãlzirea globalã se datoreazã, cel puţin parţial, oamenilor ca tine. Dar asta rãmâne secretul nostru. 🙂

        Apreciat de 1 persoană

    1. A nu te teme înseamna să ai credinţă şi curaj. Cred că oamenii deştepţi au aceste două caracteristici. Biblia nu spune să nu fim precauţi ci să avem credinţa că cineva, mai presus de noi, ne ocroteste. Cred ca şi el avea această credintă. Domnul profesor este unul dintre cei mai complecsi oameni. Are cunostinţe din foarte multe domenii. Oamenii complecsi nu se tem de interdicţii dictatoriale. Oricum el nu ne îndemna spre religie ci spre a „nu citi orice”. Ştia că alegerea o făceam noi.

      Apreciat de 1 persoană

  1. Mi-ai amintit de profesorul meu de matematică. Atunci când ne simțea prea obosiți de atâta concentrare asupra lecției, rupea ritmul și ne recita câte un fragment din poeziile deosebite, sau ne spunea câte o poveste din marea înțelepciune a lumii. Nu ne cita din Biblie, dar adesea ne-a spus: „cine nu a citit Biblia nu se poate considera un om cult”. Adevărul l-am simțit mai târziu, când eu însumi am citit această Carte. Chiar dacă facem abstracție de îndemnurile la credință, Biblia este o mare carte de învățătură.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Bună dimineaţa! Da, Biblia este o mare carte de învăţatură. Socot că ar trebui studiată în şcoli fără a orienta elevii spre o religie oarecare ci pentru a-i ajuta să înţeleagă cu usurinţă sensul învăţăturilor ei. Limbajul greoi în care este scrisă Biblia îi împiedică pe mulţi să o ţină departe.

      Apreciază

      1. Bună să-ți fie inima!
        Cred că limbajul este special ales, căci putem considera această carte ca fiind scrisă criptic, astfel încât să-și dezvăluie „tainele” doar pe măsură ce înaintăm fiecare dintre noi în cunoaștere și înțelegere a universului. În cazul meu, deși nu am aprofundat studiul Bibliei, la fiecare nouă citire a unui pasaj, am descoperit noi înțelesuri ale cuvintelor acelea. Dumnezeu se dezvăluie cu încetul, pe măsură ce devii capabil să-L înțelegi. Poate că și din acest motiv, Biblia este socotită o mare carte de învățătură.

        În ce privește credința, aceasta ne privește pe fiecare în parte, ca și modul în care alegem să interpretăm anumite zone ale Bibliei. Consider că nu este nevoie să vină preotul sau, după caz, pastorul, ca să ne „învețe” cum să înțelegem Biblia, ci acest lucru să-l facem noi înșine, cu sufletul nostru.

        Îmi cer scuze că m-am lungit cu acest comentariu!

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

