POVEŞTI DIN LUMEA MEA

CE ARE EL ŞI N-ARE CLIO??!!

Intru încet cu maşina în curtea unui complex de ateliere pentru verificat şi reparat maşini. Cunosc complexul pentru că este şi o vulcanizare aici, la care obişnuiesc să verific presiunea în roţi mai ales când am chef de hoinăreală. Aici mi-a spus Louri să vin pentru a mi se face geometria roţilor. Nu mie, maşinii mele!

Louri este mecanicul maşinii mele, un fel de “medic de familie” ce cunoaşte tot isoricul bolilor ei de când o am. El o consultă, stabileste diagnostice, îi face tratamentul necesar când este nevoie, în atelierul de acasă.

Vorba lui: cu mintea lui şi cu banii mei, se repară totul.

Aşa a făcut şi acum. A schimbat aproape toate măruntaiele, a îndreptat pe unde era de îndreptat, a vopsit, totul cu mintea lui şi cu banii mei. Slavă Domnului că nu le-a inversat. Nu că m-ar scoate banii afară din casă, dar ar fi fost catastofă să-mi folosească mintea în acest domeniu.

Auzi, geometria roţilor!? Se pare că aici toţi au geometriile lor. Fac un recurs la memorie, să văd dacă am cu mine şi geometria mea, ca nu cumva să mă întrebe care este valoarea lui π  şi să nu o ştiu. Mă mir şi eu de cât sunt de inteligentă şi caut cu privirea atelierul de geometrizat roţi.

Un domn îmi spune că jeepul de acolo este la rând dar că îl roagă pe proprietar  să mă lase pe mine înaintea lui.

Îmi vine să râd! Îmi aduc aminte de o altercaţie cu un “tată de Jeep” care dorea să intre în trafic, cu ceva timp în urmă şi nu avea loc de maşinuţa mea. A apreciat  atunci că maşina mea este cât scrumierea jeepului său. Nu-i spun, ce i-am spus celuilalt şofer atunci,  că pentru mine orice Jeep e ARO, aşa cum orice maşinarie care merge cu motorină e tractor, de teamă să nu- l supăr şi să se răzgândească.

Îl sun pe Louri şi vine afară însoţit de doi băieţi. Îmi piere zâmbetul ce-mi apăruse pe faţa la amintirile despre Jeep, când îl aud pe Louri

– Haideţi doamnă, trageţi maşina aici pe groapă, insistă el.

Îi însir eu toate calităţile mele: că sunt începatoare (atunci eram începătoare) , că sunt femeie, că sunt handicapată, că sunt blondă, dar Louri nu şi nu, să trag maşina pe groapă.

– Nu vă temeţi doamna, vă ghidăm noi.

Încep baieţii, cei doi, să mă ghideze iar Louri îi dirija pe ei. Îmi fac semne cu mâinile când într-o parte când în cealaltă. Eu îmi traduc în limba mea: cea, hăis, paie, fân şi ajung pe groapă transpirata şi sub limbă.

Geometrizează ce geometrizează baieţii şi când termină de geometrizat îmi spun să ies cu spatele aşa cum am intrat dar să nu mişc volanul.

Ies cu spatele cu toată transpiraţia de sub limbă şi cu furia că nu s-a golit parcarea ca să ies fără grijă.

 Ajungând lângă Jeep, îi mulţumesc domnului pentru bunăvoinţă. Îmi zâmbeşte cu o uşoară înclinare a capului.  Scăpată de teroarea trasului maşinii pe groapă, îmi pun pe faţă obişnuitul zâmbet şi abia mă abţin să nu-i spun în glumă:  Şi jeepul tău tot ARO e!

9 gânduri despre „CE ARE EL ŞI N-ARE CLIO??!!

  1. Ha, ha! Și Aro și…tractor pe deasupra! 😀 La capitolul politețe…. mulți șoferi români nu se ridică deasupra „manierelor” lui nea Manivelă – mecanic de tractor la țară.Iar când mai văd și o femeie la volan, încep cu „urările de bine” și ce bine se mai simt, că n-au ratat ocazia să arate ce cocoși sunt. Mă rog, fiecare cât poate sau cât îl duce mintea de bibilică.

    Apreciat de 1 persoană

    1. O, da! Întânesc fel de fel de specimene în trafic. Pentru cei mai mulţi este mai valoros Permisul de Conducere decât Diploma de Licenţă. Deşi obţin dreptul de a conduce autovehicule după multe încercări, sunt atât de plini de ei încât se simt de parcă şi-au făcut studiile la Oxford.

      Apreciat de 1 persoană

      1. Păi da, pentru ei acest permis este „everestul” pregătirii lor intelectuale. Dar dacă și acest permis este luat pe la ușa din spate și nu prin efort corect… ce să mai zicem?
        Mi-am amintit vorba unui profesor universitar bătrân: „ai noștrii ca brazii, cu… mucii pe piept!” 😀
        Numai bine!

        Apreciază

Lasă un răspuns

