FIRIMITURI DE SUFLET

INIMĂ DE PUTREGAI

hqdefault.jpg

De când mă ştiu mi-am trăit viaţa după reguli. Reguli impuse de unii, de alţii, de toţi, de „netoţi”, de buni, de „nebuni” şi  chiar  de mine însămi. Am respectat atâtea reguli, de m-am trezit sclava zilelor, orelor,  a ceasului în general. Sunt un fel de „ Du-te mut şi poartă lut” care nu ştie altceva decât să-şi urmeze drumul egal al fiecărei zile, ca o marionetă purtată pe degete. O celebră zicală ardeleneasco-ungurească  „ trezit bine, mâncat bine, băut bine, f….t bine (de toată lumea), culcat bine şi-apoi  sculat mort”, mi se potriveşte de minune şi mie. Acest „sculat mort” mă sperie ameninţător odată cu trecerea anilor. Nu moartea mă sperie, oricum din această viaţă nu scapă nimeni viu, dar mă macină amărăciunea că nu mi-am trăit viaţa după placul inimii.  Deşi am făcut multe în viaţă, uitându-mă în urmă, constat că foarte puţine le-am făcut cu inima.   Creierul nu ştie decât cuvântul „trebuie” şi m-a biciuit cu el o viaţă întreagă, în cadenţa ticăitului de ceas. Am ajuns să constat că am o părticică din viaţă netrăită, neconsumată, nemâncată, nedormită, neiubită,.. „nesimţită”.

Iar plec! Plec să-i fac inimii plăcerea. Îmi duc inima la răsfăţ. Îmi voi face timp să stau de vorbă cu viaţa mea rămasă, mai degrabă cu „ne-viaţa” mea pe care vreau s-o pun în acord cu inima.

 Plec! Plec dincolo de gândurile mele. De această dată, eu cu mine, să hoinăresc prin viaţa-mi cea rămasă, să-mi mângâi sufletul cu boare şi culoare de vară . Îmi voi prinde singurătatea de mână şi voi alerga cu ea până o voi pierde. Şi o voi pierde, pentru că sunt hotărâtă să o pierd. Vreau să o pierd în vară, în caniculă, să se trezească din  tristeţe şi bosumflare. O voi pierde la plecare şi o voi lua la întoarcere. Eu mă împac bine cu singurătatea mea, dar îi mai dau câte o lecţie din când în când.

11 gânduri despre „INIMĂ DE PUTREGAI

  1. Ai grija, cand ajungi la autostrada sa nu ratezi DRUMUL CARE TE ADUCE LA MINE….Vreau sa te ajut sa-ti traiesti viata „netraita”, sa facem doar ce vreau „oasele noastre”…

    Apreciat de 1 persoană

  2. Bună dimineața, că tare matinală ești astăzi, probabil de grija drumului. Să-ți fie lin, iar vacanța revigorantă, cu amintiri din cele mai plăcute. Și mai redu din regulile pe care ți le impui, că prea ești exigentă cu tine! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

