PRIMA FURIE A TOAMNEI

xvant-230x130.jpg.pagespeed.ic.wUnRi1s3rT.jpg

Vuieşte toamna prin toate văgăunile oraşului. Venit în control, vântul cu glas ruginit, spulberă totul în cale, dezgolind sentimente prăfuite. Eu tac şi-ascult glasul launtric soptit, ce hoinăreşte prin firul nevăzut al eului meu.  Gata cu romantismul boem îmi spun, eu cea ce mi-am  pus la păstrat iubirea sub pătura de frunze brumate. E plină toamna de false iubiri declarate. O ascund pe a mea  într-un buletin meteo şi-o aruncat la gunoi. Sufletul mi- e pustiu iar, ca de-atatea ori. E gol ca o coajă de nucă scăpata necoaptă din ram.  Urlă vântul peste câmpuri, îmi decojeşte inima dintr-un octombrie blând  şi-mi  topeste, hămisit , amintirile poleite cu un septembrie duios, tandru şi prietenesc. Eu am vântul meu, ce şuieră în amorţeala singurătăţii mele şi-mi bântuie sufletul ori de câte ori rămân singură, eu cu mine. Mi-am promis de-atâtea ori că-l voi lua in palme, îi voi mângâia  rănile şi-l voi supune unui tratament de auto-oblogire. Din ochi să-i dau lumină, din auz să-i dau foşnet, prin nări să-i dau suflu, cu degetele să-i dau atingere, iar cu buzele să-l învăţ să adoarmă într-un sărut prelung. Îmi voi iubi sufletul, nu-l voi lăsa să geamă a întuneric. Dacă nu voi reuşi, mă voi preface în candelă, să-i  înjunghii întunericul şi-i voi fura nopţii o poală de stele, ca să am cu ce să o trezesc de  va adormi. Se-ntunecă! Prea devreme. Luna tremură. Zarea albastra îmi e coşmar. Umbra genelor mele mă trag la somn. Noapte bună!

Autor: clipederaidiniadulmeu

Cred în puterea mâinilor mele,a sufletului curat şi a iubirii aproapelui. Cred în curaj şi verticalitate,în zâmbet, în sinceritate şi devotament, în ajutor, în compasiune şi omenie. Si da, cred cu tărie în puterea minţii mele.

22 de gânduri despre „PRIMA FURIE A TOAMNEI”

  1. Așa să faci. Toamna e doar o părere. Iar vântul o șoaptă venită din altă limbă, de pe altă planetă. Când șuieră insistă să fie înțeles. Insistă, pentru că google translate nu funcționează mereu.
    Dar sufletul… ai grijă de el, pentru că e un miez darnic, de lavă ce arde, Doamne cât de frumos arde sufletul tău, ce pâlpâire e în fiecare cuvânt.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mai am zile, destul de rar, când cad în mine, mă prăbuşesc deabinelea şi mă scormonesc pe dinăuntru. In zilele trecute vântul năpraznic, toamna furioasă, norii adunaţi grămadă m-au fugărit şi de aceea a ieşit această poveste. Până să-nţeleg vântul, fug de el ca nu-mi place dezlănţuirea lui, mă sperie, mă ameninţă. Îi simt poezia doar după ce a trecut.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Ai grijă de suflețelul tău, că nu e făcut pentru urgiile anotimpurilor aspre. Vântul și frigul îți pot fi de ajutor în inspirație, cu condiția să le admiri desfășurarea din spatele unui paravan protector. Așa cum ai spus-o atât de frumos.
    Săru-mâna și bună dimineața, Crinuță!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Decât iarna, prefer toamna. Eu iubesc primăvara pentru că îmi dă o stare de bine. Poate şi pentru că m-am născut primăvara îmi dă o trăire pozitivă. Ador coloritul toamnei. Da, nu-mi plac furtunile indiferent în ce anotimp se dezlănţuie. O seara minunata!

      Apreciază

  3. Cu bucurie am citit fiecare cuvânt și cu …un sentiment de cunoaștere tainică. Mi-e vântul neprieten de câteva zile, iar pe bucățica mea e munte aș dormi cât să visez așa cuvinte frumoase ce mi se așază în suflet de parcă le-ar completa pe ale mele. Vă salut cu drag și mulțumire.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Foarte frumos text! Cât despre vânt…. uneori îmi place atât de mult să-i ascult vuietul amenințător. Fiind născut și crescut în Bărăgan, nu pot să uit acele viscole crunte din iernile copilăriei, când mi se părea că totul va zbura, luat de vântul atât de puternic, care îmi biciuia fața. Când ajung pe acolo, pe meleagurile copilăriei, pe timpul iernii, chiar îmi place să aud viscolul de afară…
    Numai bine! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

